Cuba 🇨🇺

6 mei 2023 - Havana, Cuba

Jullie hebben er even op moeten wachten, maar ... We zijn weer op reis. Weliswaar een, voor ons doen, korte reis, maar dat zal de pret niet drukken.

De bestemming is er 1 die veel oproept: revolutie, Castro, sigaren, armoe, Varkensbaai, salsa, oldtimers, jungle, stranden, Guantanamo Bay, mojito's, muzieken zo voorts ... We gaan er het vast het nodige van tegenkomen. En natuurlijk houden we jullie weer op de hoogte van alles wat we meemaken. Dat wil zeggen als we internetverbinding hebben, want dat schijnt hier nog steeds meer uitzondering dan regel te zijn. Kans is dus groot dat we af en toe een paar dagen achter elkaar offline zullen

Na 2x een lange zit (we vlogen via Panama) kwamen we met een uur vertraging aan op de luchthaven van Havana. Het leek soepel te gaan bij de douane, maar toen we geen zorgpasje konden laten zien (en de digitale versie dus onbereikbaar was) moest er ter plekke een ziektekostenverzekering afgesloten worden. Heel suf dat we die vergeten waren. Wij zijn in ieder geval goed verzekerd 🙂 Eenmaal buiten stond onze chauffeur al te wachten en niet veel later waren we in zijn oude taxi met schetterende salsamuziek uit de boxen en een doordringende benzinelucht op weg naar onze Casa.

Voor een vrijdagavond was het erg rustig op straat, heel weinig mensen, ook erg weinig auto's (eigenlijk alleen maar taxis). Ongeveer een half uur later waren we op onze plek voor de komende dagen. Koffers gedumpt, snelle rondleiding en meteen in slaap gestort.

Vanaf morgen gaan we een paar dagen Havana verkennen.

¡Hasta pronto!

1. Andre:
    6 mei 2023
    Veel plezier en hopelijk hebben jullie de verzekering niet nodig
  2. Annemarie:
    6 mei 2023
    Geniet ervan, doen wij van jullie reisverslagen genieten💋
  3. Jose:
    6 mei 2023
    Goede reis, we genieten weer graag mee!
  4. Machteld:
    Ik geniet weer mee.
  5. Lia vander Waarde-Buning:
    Hasta la Pasta!
    Geen idee, of dit Cubaans? is, maar ik wens jullie veel plezier! en dat je eenmaal thuis je zorgverzekering kan inlijsten en aan de muur kan hangen:)
  6. Yvon Eberson:
    6 mei 2023
    Een hele fijne reis, en ik ga ook weer mee genieten.
  7. Rob:
    Ben weer nieuwsgierig 😃;
    En veel plezier!👋👋
  8. Gerreke:
    6 mei 2023
    Blijf toch maar gezond! Geniet van alles daar.
  9. Je lieve nichtje:
    6 mei 2023
    Heel veel plezier! Wij lezen mee💕
  10. Astrid:
    7 mei 2023
    Veel plezier, ben benieuwd.
  11. N.M. Ferreira:
    7 mei 2023
    Top! Ga weer ‘mee reizen met jullie!
  12. Mieke (je ex collega uit BE):
    10 mei 2023
    Zalig hé die verhalen, die foto's :-) bedankt dat we kunnen meereizen..