Mora Mora

9 mei 2024 - Bekopaka, Madagaskar

We konden zowaar uitslapen ... Tot 7 uur 😁 Maar we waren iets eerder ook al wakker. Hilke ging even naar de wc, wilde papier pakken en greep een 🐸. We hebben een "house frog"! We hadden hem een dag eerder al gezien en buiten gezet, maar hij liet zich kennelijk niet zomaar uit huis zetten 🤣 Komende nacht maar even de zaklamp mee naar de wc 😁

George pikt ons na het ontbijt om 8 uur op voor een boottochtje op de Manambolo rivier. De boot is gemaakt uit twee uitgeholde boomstammen die aan elkaar vastgebonden zijn, een soort primitieve catamaran met zeer comfortabele zitplaatsen ... Not 😬 Onze schipper boomt de boot stroomopwaarts, onderweg leggen we twee keer aan (lees: schuiven we de stammen het zand op) om de grotten te bekijken. Even verderop passeren we een wand met de graven van de voorouders van 1 van de oorspronkelijke stammen, de Vazimba 🙏 Na een uur varen draait de boot en zakken we stroomafwaarts weer terug naar het dorp. Niet echt heel indrukwekkend maar het is altijd leuk om even op het water te zijn.

Bij aankomst in het dorp zien we dat er aan de overkant van de rivier iemand met een motor over wil steken, het veer vaart nu echter niet. Dus heeft hij eenzelfde soort catamaran gecharterd voor de overtocht, een heel spektakel. Paul maakt er een filmpje van. Eenmaal aan onze kant blijkt het een Roemeen te zijn die een maand lang met de motor door Madagaskar toert. We wisselen gegevens uit zodat we hem het filmpje kunnen sturen.

Een paar vrouwen uit het dorp heeft inmiddels bij de aanlegplaats een kraam ingericht, waar zij zelfgemaakte spullen verkopen om zelf een inkomen te hebben 👍 Dat initiatief moet natuurlijk gesteund worden en dus kopen we er wat.

Even daarna gaan we weer het park in. Gisteren "deden" we Les Grands Tsingy, nu doen we dat nog eens dunnetjes over in Les Petits Tsingy. Iets minder hoog, kortere route, iets minder geklauter, net zoveel zweten ... om het af te leren zeg maar 😉 Begin van de middag zijn we alweer terug in het hotel.

Rest van de dag doen we het rustig aan, of zoals ze in het Malagassisch zeggen: mora mora. We moeten ons tenslotte weer mentaal voorbereiden op de heftige terugweg morgen naar Morondava!

1. Gerry officier:
    9 mei 2024
    Spannende vakantie
  2. Gerreke:
    10 mei 2024
    Weinig netwerk hier, maar de paar foto's die doorkomen zijn prachtig! Mooie belevenissen.
  3. Maggie:
    11 mei 2024
    Wow, wow, wow.
  4. Wies:
    11 mei 2024
    Wat zien jullie adembenemende prachtige plekken. Je moet er wat voor doen, maar....juist ....dan zie je wel wat. Geweldig.

Jouw reactie