Rommelige start

22 april 2017

Door buuf naar het station gebracht (heel fijn weer!), de treinreis verliep vlekkeloos en op Schiphol in "no time" langs alle checks. Toen was ons krediet op, want de vlucht naar Parijs liep vertraging op. Eerst een kwartier, toen een half uur, toen heel lang geen nieuws ..... en dat bleek in dit geval helaas geen goed nieuws, want uiteindelijk vertrokken we maar liefst 1 uur en 3 kwartier later dan gepland. M.a.w. de aansluiting in Parijs op de vlucht naar New York zou een uitdaging worden!

Eenmaal geland hadden we ca. 15 minuten om van terminal F naar terminal E te komen; een traject dat volgens de luchthaveninfo normaal gesproken 25-30 minuten lopen is. Dus, in de benen en rennen geblazen! Net op tijd (3 minuten voor de officiële vertrektijd) waren we bij de gate. Daar moest ook nog even plek gevonden worden want onze stoelen waren al aan anderen gegeven (de meeste vluchten zijn overboekt omdat er altijd passagiers niet op komen dagen). Maar goed, we hadden het gered en hadden verder een prima vlucht naar J.F. Kennedy International Airport.

We wisten al dat de hele douane-procedure waarschijnlijk nogal wat tijd zou kosten. Maar dat vervolgens Hilke ook nog uit de rij werd gehaald en naar het kantoor moest omdat er "iets niet in orde zou zijn", daar hadden we niet op gerekend. "Have you ever been arrested, madam?" Uhh, wat?? Nou ja, maar braaf mee en geduldig afwachten. Na 3 kwartier eindelijk naar voren geroepen (het was er knap druk). Er bleek gelukkig niet veel aan de hand, kennelijk was het adres waar wij verblijven niet helemaal goed ingevuld op de papieren en zou er iets niet goed zijn gegaan met het vastleggen van de vingerafdrukken. Pfff ....

Als klap op de vuurpijl kregen we bericht dat de koffertjes de aansluiting níet hadden gehaald. Dat kon er ook nog wel bij. Gelukkig was onze gastheer, Aster, er wel en waren we een half uur later bij hem thuis in Brooklyn waar wij de komende dagen, via AirBnB, een kamer hebben gehuurd. Aster is een Mexicaanse student "geochemistry" en woont hier samen met hond Mika en kat Peekaboo. Prima gezelschap! Na wat "beer & chips" maar gauw gaan slapen.

1. Monique,Emille en Milan.:
    22 april 2017
    Dit kan alleen jullie overkomen.
  2. Truus Tol:
    22 april 2017
    Wat een vervelende start !
    Je kunt het nu beter vergeten en fijn van alle moois genieten !
  3. Bea Mantel:
    22 april 2017
    Ik denk dat de vertraging op JFK ontstond omdat jullie onlangs in Rusland zijn geweest. De ene douanier is daar gevoelig voor, de ander niet.
    Geniet verder van The Big Apple
  4. N.M. Ferreira:
    22 april 2017
    Gelukkig hebben jullie voor hetere vuren gestaan tijdens jullie reizen dus ga dit als "peanuts" zien en hopelijk is de bagage er snel! Succes!
  5. Machteld:
    22 april 2017
    Jemig. Wat een uitdagende start weer! Heel veel plezier in NY!