Dag 1

23 april 2017

Vandaag doen we nog even rustig aan: wennen aan 6 uur tijdverschil en wat praktische zaken regelen. We waren al vroeg wakker en onze gastheer was nog in diepe slaap, dus besloten we maar ergens in de buurt te gaan ontbijten. Angie"s Breakfast Spot, op ca. 10 minuten lopen van ons huis, leek wel een geschikte plek. Onderweg daarnaartoe meteen gecheckt waar welk metrostation was. Er zijn er nl. twee in deze buurt vanwaar we vrij snel naar verschillende plekken op Manhattan kunnen reizen. Eenmaal bij Angie's een ontbijtje besteld (nou ja, ontbijtje, alles is hier van een dusdanig formaat dat je er een hele dag op kunt teren), dat grotendeels opgegeten en weer naar huis geslenterd.

Terug "thuis" gecheckt hoe het met de koffers gesteld was: volgens het "online dossier" was het "leveringsproces opgestart". Tja, aan die info heb je niets. Dus maar even gebeld. Bleek dat ze gewoon nog ergens geparkeerd stonden en pas in de middag bezorgd zouden worden. Maar, we hoefden er niet op te wachten want Aster bleef toch de hele dag thuis om te studeren, dus we konden op pad. Daar krijgt hij natuurlijk extra punten voor op AirBnB!

Bij het station Bushwick-Aberdeen eerst een 7-daagse metrokaart gekocht, waarmee we ongelimiteerd dwars door de hele stad van hot naar haar kunnen reizen, wel zo makkelijk! En vervolgens met de L-trein naar Manhattan. Want daar moeten we bij 1 van de Big Bus-vestigingen onze New York Pass ophalen. Die pas hadden we thuis in NL al met fikse korting gekocht en met die kaart kun je vervolgens gratis allerlei tours boeken, musea bezoeken, boottochten maken, fietsen huren, afijn: die is iedere cent waard!

Iedere metrorit is hier weer een belevenis op zich. De hele wereld trekt aan je voorbij: van daklozen die de trein gebruiken als slaapplaats tot een zangkoortje dat ons prachtig a capella toezong. En dan sta je zomaar midden op Times Square en schreeuwen de lichtreclames je tegemoet. Mocht je gevoelig zijn voor veel prikkels, vermijd dan deze plek :-) ... Een ware kakofonie van beeld en geluid, heel bijzonder en indrukwekkend!

We hadden al de tip gekregen om een voorstelling in Radio City Music Hall bij te wonen, maar helaas blijkt er de hele week geen enkel optreden gepland te zijn. Jammer, dan maar een keer de "back stage tour" doen. De rest van de dag veel gelopen, veel foto's genomen en af en toe ergens wat gedronken. We besloten op tijd wat te eten en zijn daarna meteen huiswaarts gegaan (waar de koffers inmiddels ook aangekomen waren). Morgen is het weer vroeg dag!

1. Truus Tol:
    23 april 2017
    Er is toch ondanks de rustige dag wel het en ander gepasseerd !
    Zo te lezen en zien op de foto,s hebben jullie toch niet stil gezeten.
    De koffers ook weer boven water,de bezichttingeb kunnen nu beginnen!
    Succes en geniet !
  2. Machteld:
    23 april 2017
    Dat klinkt allemaal weer fantastisch. Dat AirBnB vind ik toch wel erg interessant! Erg spannend ook. Waar kom je nu weer terecht? Hmmm ... weet eigenlijk toch niet of dat wat voor mij is. Hecht te veel aan bekendheid en vertrouwdheid en zekerheid en zo ... ben een btje saai dus eigenlijk. Maar ik lees jullie verhaal met veel plezier hoor. In mijn ogen altijd zo stoer! Fijn dat de koffers inmiddels weer terug zijn bij jullie. Dat is tenslotte waar ze horen.