Trondheim

6 augustus 2020 - Trondheim, Noorwegen

Eerst op het gemakkie ontbeten, afscheid genomen van de kater des huizes (de heer was al naar zijn werk) en rustig aan richting Trondheim gereden. Een relatief kort ritje dus we kwamen even na de middag aan bij het mooie huis van Berit, vlakbij het centrum van Trondheim.

Zij was er zelf niet (zou pas 's avonds laat thuis komen) maar we hadden een code voor de keybox en konden onszelf binnenlaten. Nadat we de spullen hadden uitgeladen, de stad ingegaan om een eerste indruk op te doen.

Volgende ochtend: heerlijk weer, ideaal om uitgebreid rond te wandelen. Als eerste bezochten we de Nidaros Domkerk, een prachtige kathedraal. Daarna nog 2 museums en natuurlijk een terrasje pikken 😁 in Bakklandet, een leuke wijk aan de overkant van de rivier Nidelva, met smalle straatjes en kleurige huisjes. En met de zon erbij is het allemaal nog mooier.

"Thuis" lekker gekookt en als toetje ijs met verse frambozen (we mogen de hele tuin leeg plukken). 's Avonds gezellig verhalen en foto's uitgewisseld met onze gastvrouw; alweer een uitstekend Airbnb-adres!

Over Trondheim kunnen we kort zijn: leuke stad, fijne sfeer, compact (alles is goed te "belopen"), genoeg te zien. Meer (beknopte) info: Trondheim Aanrader!

1. Truus Tol:
    7 augustus 2020
    Mooie foto,s ,mooie stad , rustige omgeving !
    Was weer een dag van genieten ,in dit mooie land .
  2. Jose:
    7 augustus 2020
    Mooi! Wij zijn niet hoger gekomen dan andalnes. Geniet ervan, lekker weer.
  3. Annemarie:
    super, geniet ervan