Rome!

26 mei 2022 - Roma, Italië

Twee jaar geleden hadden we een stedentrip in de planning ... We zouden tijdens Pasen naar Rome gaan. Alles geregeld, een vlucht, fijn appartementje en van alles om te gaan bekijken. Totdat een inmiddels welbekend virus roet in het eten gooide.

Niet getreurd, er waren genoeg belangrijker zaken die aandacht nodig hadden, maar ooit zouden we alsnog gaan. En dat moment is nu 🙂 Even alle drukte in Nederland achterlaten en andere drukte daar opzoeken.

In verband met verwachte chaos en lange wachttijden waren we heel erg op tijd vertrokken. Eenmaal in de trein ... bericht: "Uw vlucht is gecanceld" 🙄Nee hè, Rome wil gewoon niet dat we komen 😂😂

Wij naar de Travel & Service desk. Uurtje wachten, want ook daar druk, maar eenmaal aan de beurt was er snel een alternatief gevonden, via Lissabon 😳. Oké, prima, doe maar. En gelukkig konden we de extra wachttijd in alle rust lekker relaxt in de KLM-lounge doorbrengen.

In Lissabon even "boodschappen gedaan", wat broodjes en sapjes ingeslagen en na een korte stop doorgevlogen. Even na middernacht landden we, treinen reden helaas niet meer en voor de taxistandplaats stond een enorme rij, Über was niet beschikbaar .... En geen zin om met dan een uur op een taxi te moeten wachten. Dus uiteindelijk een snorder geregeld en met nog een stel naar de stad gereden. En wat denk je? We kwamen compleet vast te staan tussen toeterende auto's en scooters behangen met AS Roma vlaggen, mensen die uit de open dagen en ramen hingen ... Gekkenhuis 😅

Uiteindelijk waren we even na 1 uur 's nachts bij ons appartementje, waar Antonio nog even onze temperatuur moest meten (Corona leeft hier nog steeds), ons liet zien waar alles te vinden is en de sleutels overhandigde.

Morgen op verkenning, ciao!