Onderweg

27 juli 2020 - Kristiansand, Noorwegen

Ook al hebben we ruim de tijd om op onze overnachtingsplek in Denemarken te komen, toch maar op tijd vertrokken want je weet maar nooit in tijden van Corona ...

Dus, wekker om 7 uur gezet (geen christelijke tijd ... ), nog even de laatste spulletjes in de auto gegooid en rijden maar! We zullen de komende weken, als alles volgens plan gaat (wetende dat dat nooit het geval is 🙃), een kleine 3.000 kilometer afleggen. Teller op nul en op naar Kruså, onze eerste stop, in Denemarken net over de grens met Duitsland.

Afijn, een half uur later waren we weer terug .... Contactlenzen vergeten 🙄. No worries, we hebben tenslotte vakantie. Daarna liep alles wel volgens plan, natuurlijk in Duitsland de nodige wegwerkzaamheden en files maar dat hoort er kennelijk bij daar. Twee keer de grens over was geen probleem: aan de NL-D-grens was helemaal niemand te bekennen en aan de D-DK-grens alleen langzaam rijden, terug naar 1 rijstrook (dus wel een aardige file) en stond er 1 persoon druk te gebaren dat we vooral door moesten rijden. Hopelijk gaat het morgen ook zo aan bij de derde grensovergang 🙏.

Eenmaal over de grens was het nog geen half uur rijden naar onze overnachtingsplek in Kruså, een B&B bij een boerderij, hopelijk zet de haan geen wekker ...

In het dorp de plaatselijke pizzeria gecheckt (niet gezellig maar prima eten) en na een wandeling langs de Flensburg Fjord in de huiskamer nog wat gelezen. Morgen nog een kleine 4 uur rijden naar de ferry.

Prima geslapen (de haan sliep uit), lekker ontbijtje en weer door. Onderweg gestopt en in "downtown" Randers koffie gedronken. Daar nog even getankt en door naar Hirtshals, bijna het noordelijkste puntje van Denemarken. Diverse ferries vertrekken hier naar Noorwegen, Zweden, de Farœr-eilanden en zelfs naar IJsland. Nadat we een broodje hadden gegeten zijn we maar in de rij gaan staan. Wachten moesten we toch ... Check-in en boarden ging vlotjes en niet veel later zaten we op het tussendek in prima stoelen. Tijdje gekletst met onze buurman, een Fries, die in zijn eentje op de motor met een tentje zo'n beetje dezelfde trip wilde gaan maken als wij.

De kapitein had er zin in: hij maakte flink vaart en na ruim 2 uur waren we het Skagerrak over, gingen we in Kristiansand aan land - geen controle! - en niet veel later hadden we het huis van Aril gevonden. Morgen kan onze rondreis dan echt beginnen!

1. Annemarie:
    27 juli 2020
    Leuk weer een reisverslag mee te beleven xx
  2. Truus Tol:
    28 juli 2020
    Noorwegen,mijn land ,zo bijzonder !
  3. Arina:
    28 juli 2020
    Leuk jullie reis te volgen!
    Mooie reis! Het kriebelt om ook weer eens een reis naar Noorwegen te maken, ontzettend mooi 😊
    Geniet er lekker van!
    Liefs 😘😘