Zuidwaarts!

9 augustus 2020 - Skollenborg, Noorwegen

Trondheim was het noordelijkste punt van onze rondreis, dus vanaf nu gaat het alleen maar richting zuiden. We namen afscheid van Berit (die zelf ook weer vertrok naar haar hut in de bergen, zoals alle Noren dat doen) en op tijd vertrokken want we hebben een lange reisdag voor de boeg. Gelukkig hebben we er mooi weer bij.

Lekker aan het karren toen er ineens zomaar een eland in het wild langs de weg stond .... een Eland!!! Stond daar zomaar doodgemoederd langs de E6 op het graslandje te grazen 😮😮 We hadden voor de grap in het museum gisteren een foto gemaakt van een opgezet exemplaar ... Zo van, die gaan we in het wild toch niet zien .... Wat een mazzel. Het was nog een heel gedoe want we konden ter plekke niet stoppen. Bij het eerstvolgende inhammetje meteen de auto geparkeerd en snel teruglopen (door de berm, klauteren langs een bruggetje) en toen waren er vlakbij. Inmiddels was hij (want hij had een gewei) tegen de bosrand aangeland, dus de foto's zijn wat donker maar dat mag de pret niet drukken. ✔️

Rest van de dag vooral veel kilometers gemaakt, door weer een heel ander, bijzonder landschap: Rondane Nasjonalpark  Meer een hoogvlakte en heidegebied met schijnbaar veel muskusossen (die helaas niet gezien). Autorijden is hier absoluut geen straf!

Aan het einde van de middag kwamen we aan bij het Wood Hotel, even een nachtje (relatief) luxe doen. Dat hotel bestaat uit een paar verdiepingen in het hoogste houten gebouw ter wereld, Møsja Tower, een bijzondere constructie van gelamineerd hout en met prachtig uitzicht van het dak!

En aangezien we toch in de buurt zijn, hebben we ook maar even wat sportieve plekken bezocht: het Olympisch Park in Lillehammer en het Vikingskipet, dé schaatshal, in Hamar (waarvan het dak op dit moment gerestaureerd wordt). Dit alles zal er in de winter beslist indrukwekkender uitzien 🙂.

Het weer is nog steeds stralend als we de volgende dag verder zuidwaarts rijden naar Skollenborg bij Kongsberg om daar het weekend bij vrienden door te brengen. Een paar dagen bijpraten, tafeltennissen, omgeving verkennen, kippen voeren, lekker eten ... Kortom, vakantie, heerlijk!

1. Gerry Buijel:
    9 augustus 2020
    Mooie foto's en weer een mooi verhaal!!
    Heb je geen kerstballen gezien??😀🌲😘
  2. Annemarie:
    9 augustus 2020
    Prachtig. Ziet er goed uit.prima alternatief voor de andere afgelaste vakantie xx
  3. Yvon Eberson:
    Mooi zeg!
    Is dat de broer van Rob?
  4. Truus Tol:
    10 augustus 2020
    Zo dat is een mooi verhaal ,met mooie foto,s !
    Ook beter weer als hier ,voor beide veel plezier !
  5. Arina:
    10 augustus 2020
    Mooie reiservaring! En inderdaad, daar rondrijden is absoluut geen straf 😄
    Veel reisplezier! Geniet er lekker van!
    Liefs 😘😘