Miradores

29 december 2021 - Cruz de Tejeda, Spanje

Oké, gisteren genoeg geluierd (had ik al verteld dat we zelfs heel even in zee zijn geweest en ja, ook "door" .... 😂).

De volgende ochtend uitgeslapen, uitgebreid ontbeten en daarna "gewoon" weer op pad. Als eerste op het programma: Pico de la Gorra. Wéér 1 van de hoogtepunten van GC (op het echt hoogste punt kunnen we niet komen, dat is namelijk een militaire basis).

Onderweg nog wat water en wijn gescoord bij de buurtsuper en rijden maar. De route (GC 15, 151, 42, 400, 230 608 en zo voorts) ging weer langs en door mooie dorpjes, veel omhoog, dan weer na een scherpe bocht omlaag, kortom het betere stuurwerk. Hoe langer de wegnummers, hoe spannender de route is namelijk 😁.

Deze kant van het eiland is echt veel groener dan de zuidelijke helft. En nog mooier dus. Onderweg reden we langs Cruz de Tejeda en daar leek iets te doen, afgaande op het aantal mensen dat hier stopte. Wat bleek? Er was een "Terraza Mirador" met prachtig uitzicht op de noordwest kant van het eiland. Het was zelfs zulk, stralend en helder weer (letterlijk geen wolkje aan de lucht) dat we in de verte "El Teide", het hoogste punt van Spanje op Tenerife konden zien liggen. Het Terraza ging over in het terras van een Parador https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Parador   waar we vervolgens veel langer dan "gepland" een koffiestop maakten. Wat een zalige plek!

Met al die kronkelende wegen is onze routeplanner regelmatig het spoor bijster en rijden we de nodige extra rondjes .maar dat is helemaal niet erg want het ene adembenemende uitzicht naar het andere komt langs. Eenmaal bij Pico de la Gorra weer een "drone-fie" gemaakt. Er stond echt een hele stevige wind dus de drone had er erg veel moeite mee ... Toch gelukt! Na deze piek ging de weg verder langs de andere kant van de bergrug en reden we ineens door en langs een bos van Canarische dennen; nooit van gehoord maar wel mooi!

Al slingerend daalden we weer af, terwijl het dennenbos overging in lanen met platanen. In Moya gooiden we de tank vol en dan vervolgens richting "huis". Vlakbij Playa de la Garita heerlijk gegeten, nog wat rondgewandeld en daarna weer genoten van wederom een fijne, relaxte avond op "ons" terras bij het zwembad, waar verder niemand zit. Dus lekker de Top2000 aan, boek of iPad erbij ..... 👍💛