Weerzien

4 augustus 2019 - Guatemala-Stad, Guatemala

Negen jaar geleden waren we al eens in Guatemala; voor de geïnteresseerden is ons reisverslag van toen nog altijd te vinden op http://www.hipa.nl/our-adventures/middle-america/guatemala/.

Deze keer was ons doel echter niet om rond te reizen maar om vrienden te bezoeken, 4 jaar nadat zij bij ons in Nederland te gast waren. Toen we hadden besloten om door Midden Amerika te reizen konden en wilden we  een bezoek aan hen natuurlijk niet overslaan.

Adrian bracht ons 's ochtends vroeg naar de luchthaven in Panama City. Eenmaal in de vertrekhal konden we onze vlucht naar Guatemala City (GC) niet terugvinden op de borden .... geen punt, even verder kijken. Maar ook via de "self check-in terminal" konden we onze namen en het vluchtnummer niet terugvinden ... hmm ... dan maar naar de balie. De dienstdoende stagiair moest ook even zoeken, maar vond uiteindelijk onze namen terug op een latere vlucht. Kennelijk was de vlucht gecancelled (wij vermoeden vanwege te weinig passagiers) en hadden ze ons al wel omgeboekt, alleen nog even niet van op de hoogte gebracht ... In dit geval verder geen man overboord, alleen 2 uur later op de plek van bestemming dan gepland. Maar we waren wel in een keer goed wakker!

Het was geweldig om onze vrienden weer te zien. En ze hadden ook nog een uitgebreid programma samengesteld; ook weleens relaxed om op reis niet na te  hoeven denken over hoe ergens te komen of waar te overnachten. Javier haalde ons op van de luchthaven en eenmaal bij hun thuis maakten we kennis met het nieuwste familielid, dochter Mariana, en genoten we van Andrea's heerlijke "home cooked lunch". Een goed begin is het halve werk, nietwaar?  Na de lunch gingen we al snel op pad naar La Antigua en wat volgde waren 4 fijne dagen. Weliswaar snipverkouden vanwege het vele "airco in - airco uit" in Panama, maar dat mocht de pret niet drukken.

We zijn compleet in de watten gelegd.  Vanaf de eerste dag en nacht in Antigua, de 2 dagen daarna op het spreekwoordelijke (want tussen bergen en vulkanen in) platteland in Tecpán (waar we zonder wifi op de familie-boerderij overnachtten), de boottocht over Lake Atitlán, het bezoek aan Panajachel en Iximché tot en met een wandeling over de markt in "down town" Guatemala City. En dan hebben we het nog niet gehad over het uitgebreide ontbijten op prachtige plekken, de heerlijke lunches en op de laatste avond het afsluitende diner met de rest van de familie in GC ....

De ontvangst en gastvrijheid was bijna overweldigend. Ze hebben alles uit de kast gehaald om het ons naar de zin te maken en dat is meer dan goed gelukt. Hopelijk komen ze snel weer eens onze kant op zodat we hetzelfde weer terug kunnen doen.

¡Muchisimas gracias de nuevo a la familia Montenegro!

1. Jose:
    Mooie (zonnige) foto's
  2. Rob:
    👍😀🌍
  3. Machteld:
    4 augustus 2019
    Mooi, zo'n weerzien. En jullie verdienen t ook, hoor, om eens in de watten gelegd te worden. Zeker op vakantie! 😘
  4. Machteld:
    Mooi, zo'n weerzien! 😍
  5. Marlies Spanje:
    4 augustus 2019
    Leuk om te lezen en de fotos te bekijken: mooi met de Zuid-Amerika sfeer en de Spaanse invloed op de bebouwing. Geeft ons mooie herinneringen! Dank dus en nog een mooie reis verder.
  6. Truus Tol:
    4 augustus 2019
    Geweldig om oude vrienden weer te ontmoeten
    veel verhalen op te halen .
    Herinneringen zijn zo mooi om nooit te vergeten .
    Bedankt voor de foto en bericht ,fijne reis tot je volgend bericht
  7. Jeannette Thannhauser:
    Prachtige foto's weer 👍