En weer onderweg

29 december 2013 - Tinghir, Marokko

Dag 7 – 28/12

Erg Chebbi – Todrakloof

Ofschoon we gewaarschuwd waren voor een koude nacht in de woestijn viel deze reuze mee qua temperatuur. Ook natuurlijk omdat een van de katten van het kamp ons 's nachts gezelschap kwam houden, al spinnend (en niesend) tussen onze matrassen in. 's Ochtends stond Paul vroeg op om de zonsopgang in de woestijn mee te maken, Hilke lag nog even lekker onder de wol in het tentje.

En zoals het hoort bij zonsopgangen, was ook deze mooi. Meerdere mensen hadden zich verzameld op diverse duintoppen om zo gemeenschappelijk van het spektakel te genieten.

Terug in het kamp was er een lekker Berbers ontbijt geserveerd. Eenmaal genuttigd, liepen we naar onze drommies voor de terugreis naar de herberg. Op naar onze volgende bestemming, Tineghir, het dorp naast de Todrakloof. Het zou een nog langere reisdag worden met slechts 1 stop, in Erfoud, om de wekelijkse souk (markt) te bezichtigen en lunch te nuttigen. Net na zonsondergang kwamen we aan bij ons hotel. Morgen gaan we o.a. door de kloof wandelen.

=======================

Day 7 – 28/12 - On the road again

Erg Chebbi – Todra gorge

Although we had been warned for the cold nights in the desert, it wasn't that bad. Ofcourse also because one of the camp cats spent the night with us. In the morning Paul got up in time to watch the sunrise while Hilke stayed in her nice warm bed. And like it should be the sunrise was amazing. Several people had gathered on the top of one the the nearby dunes to enjoy the spectacle.

Back at the camp site a nice Berber breakfast was served. After that we climbed onto our camels again and went back to the inn. This day we would travel to Tineghir, the town close to the Todra gorge. We only stopped in Erfoud for lunch again and to visit the souk (weekly market). Jut after sunset we arrived at our hotel. Tomorrow we will walk through the gorge …..