Roque Nublo

28 december 2021 - Tejeda, Spanje

Na een dag dorpjes en steden bekijken,  trekken we de natuur in. En dat kan hier erg goed. Het eiland is vulkanisch en kent een ruig en deels onherbergzaam binnenland. Flinke bergen, diepe dalen en alleen maar haarspeldbochten ...

Op de GC100 tussen kilometerpaal 14 en 13 ligt de "canyon" van Aguïmes. Die moesten we gaan zien natuurlijk. Voorbij de haarspeld iets bergop vonden we een parkeerplaats. Teruglopen naar de bocht, over de vangrail klimmen, afdalen en onder de weg door .. nog iets doorlopen en ja hoor, daar was ie: de canyon. Beetje groot woord voor deze plek. Best mooi maar eigenlijk niet heel bijzonder .... Goed voor de stappenteller zullen we maar zeggen 😉

Weer omhoog geklauterd en eenmaal terug in de auto zetten we koers naar Roque Nublo. In Santa Lucía maakten we een koffiestop bij een klein bakkerijtje. Altijd leuk zo'n plaatselijke ontmoetingsplek, deze was echter ook tot "bike spot" gebombardeerd dus het ene groepje fietsers na het andere kwam langs. Doorzetters hoor, op de fiets in dit landschap ... Wij pakten heel lui weer gewoon de auto, verder naar onze bestemming. De huizen in de dorpen die we onderweg passeren, zien er heel mooi en goed onderhouden uit.

Na een halfuurtje kwamen we aan bij Roque Nublo, vertaald "wolkenrots", een zogenaamde monoliet. Hij ligt op 1.813 meter hoogte en is daarmee 1 van de hoogste punten van GC. We zaten inmiddels boven de wolken en daar was het prachtig weer. Dus op het gemakkie naar de rots gewandeld (nou ja gemakkie, het was af en toe best steil). Beetje afknapper was de man met een elektrische gitaar die aan het begin van het wandelpad allerlei hits zat te spelen 😳 Totaal niet passend in deze omgeving. Gelukkig hoorden we hem na een paar honderd meter niet meer 🙂

Iedere tien meter kon je wel stoppen om een foto te nemen en/of van het uitzicht te genieten en als toetje kwam er ook nog een kudde schapen luid klingelend de berg af ... Prachtig hier! Afijn, de foto's en filmpjes spreken voor zich.

De dag erna maar even rustig aan gedaan, beetje shoppen (voor de liefhebbers: er zijn hier maar liefst 7 Desigual-winkels ...) en een middagje strand. Het is tenslotte ook een beetje vakantie 😉

1. Machteld:
    29 december 2021
    Niet teveel vakantie, he? Prachtige verslagen, foto's en fimpjes weer.
  2. Gerreke:
    29 december 2021
    Goeie spontane actie, veel plezier!!
  3. Annemarie:
    29 december 2021
    Echt geweldig, altijd fijn als jullie "op vakantie" zijn. Ik geniet van de foto's en de reisverslagen. Blijf dit nog maar jaren doen :-) xxxx
  4. Truus Tol:
    29 december 2021
    Wat een mooi bijzonder land !
    Groetjes en we zien de verhalen,morgen weer .
    En de foto’s natuurlijk Gr Truus
  5. Astrid:
    29 december 2021
    Prachtig weer die foto's en het verslag. Zo leuk om te lezen