¡Hola!

27 december 2021 - Arucas, Spanje

¡Hola! Daar zijn we weer .....  Fijne Kerstdagen gehad? Wij waren de regen, wind en kou even zat en besloten er tussenuit te gaan. Een weekje Gran Canaria, nog niet eerder geweest, dus vast voldoende te ontdekken ...

Gelukkig snel eerst nog even onze boosterprik kunnen laten zetten, formulieren ingevuld en in de trein naar Schiphol. Alles liep op rolletjes en om half tien op Eerste Kerstdag landden we op het vliegveld van Las Palmas de GC. Vlotjes door de "Corona-check-straat", auto opgehaald en op zoek naar ons verblijf.

We zoeken graag de wat bijzonderdere plekjes op en dat is ook nu weer gelukt. Het was wel even zoeken naar ons "hotel rural", een verbouwd voormalig klooster ... Het ligt namelijk als een soort oase van rust tussen wat golfbanen en sportvelden in.

Snel geïnstalleerd in dit bijzondere pand (later vast meer hierover) en meteen weer op pad. Het is erg stil op straat in Las Palmas, alle gelegenheid dus om de oude stad en La Isleta (het schiereilandje bij de stad) te verkennen. Daarna vroeg gegeten en op tijd gaan slapen (we waren tenslotte al vanaf 3 uur 's nachts op).

Tweede kerstdag begon met een prima ontbijt en daarna snel de auto in richting Teror, bekend om de wekelijkse zondagmarkt. Zodra we in de buurt komen is het een verkeersdrukte van belang. Alle parkeerplaatsen vol, zelfs met bussen 😳. Is dit nog leuk? Maar eenmaal uit de auto en het stadje in, viel het reuze mee. Het was prachtig weer en er was ruimte zat om - op afstand en met mondkapje op - de kraampjes met lokale en regionale producten te bekijken. En natuurlijk ook uitgebreid koffie drinken op het pleintje en mensen kijken 😁

Volgende stop: Firgas. Echt een heel mooi dorp met vlakbij de waterbronnen van Barranco de Montana. Er is een bijzonder watersysteem aangelegd waar in vroeger tijden alle huizen, de plaatselijke molen en andere bedrijfjes op waren aangesloten. Langs het gemeentehuis is een kunstmatige waterval met daarnaast tegelbankjes en de wapens van alle gemeentes op het eiland. Mooi gedaan!

Op naar de Salinas aan de noordkust. Wat een woeste kust ... hoge golven, flinke wind, heerlijk! Volkomen "gezouten" de auto in en naar Arucas om wat te gaan eten. Dat blijkt zomaar een prachtige stad te zijn, met een mooie kathedraal en dito straatjes. In het park is een traditionele Belen gebouwd. Die Belens zijn een dingetje hoor, in Spanje. Het zijn kerststallen van aanzienlijk formaat waar tijden aan gewerkt is ... En dat kun je goed zien, meestal. Deze in Arucas moet wel heel bijzonder zijn want de mensen staan in een onafzienbare rij die maar liefst zo'n vijf straten lang is .... Wij hebben het maar aan ons voorbij laten gaan. Het was heerlijk slenteren, wat een fijne dag!

¡Hasta mañana!

1. Gerry Buijel:
    27 december 2021
    Hipa,
    Mooie foto's! Lekker genieten.
    Vraagje..... Hebben ze ook speciale kerstballen???
    Dikke kus en knuffel van ons🥰🌲😘😘
  2. Astrid:
    28 december 2021
    Prachtige foto's maar vooral die van de kust. Lijkt me heerlijk genieten daar.
  3. Ria:
    28 december 2021
    Wat heerlijk en mooie foto's.
    Veel plezier
  4. Annemarie:
    28 december 2021
    Prachtig zeg ziet er super uit (ma ..... ik zie hier wel wat foto's wat makkelijk een puzzel zou kunnen zijn :-)) .
    Geniet ervan en kijk al uit naar het volgende verhaal. dikke kus xxx
  5. Riek:
    28 december 2021
    Leuk weer een reisverhaal te lezen. En foto’s te kijken inderdaad moeilijke puzzels. Maar ik heb er nog genoeg.
    Vandaag het volgende verhaal. 🥰❤️
  6. Danielle:
    28 december 2021
    Dat ziet er heerlijk uit!!!! Geniet!
  7. Rob:
    28 december 2021
    Hey Hilke en Paul, goeie actie, even eruit en lekker 🌤 naar de zon ☀️.
    Ken zelf Tenerife, Lanzarote en hippie eiland la gomera. Dit zit er ook heel leuk /mooi uit!
    Tot gauw in 2022; en voor jullie ook vast een heel gelukkig en gezond nieuw jaar!