¡Feliz año nuevo!

1 januari 2022 - Maspalomas, Spanje

We kregen 's avonds zomaar gezelschap op ons terras. Een Duits stel dat ook spontaan even naar de zon wilde  .... Gezellig zitten kletsen en wat bleek? Zij hadden gereserveerd voor "Noche Vieja" in het restaurant onderaan de weg. Kennelijk wordt daar een "Corona-proof" diner met live muziek georganiseerd. Afijn, lang verhaal kort, wij hebben ook maar meteen gereserveerd 😁.

Na alweer een rustige nacht in de Cortijo en na het ontbijt meteen maar eerst even ons diner geserveerd en vervolgens weer op ontdekkingstocht. Het plan was om de hele noordkust af te rijden en via de westkant dwars over de bergen weer terug naar "huis".

De noordkust is ruig. Hoge golven, veel rotsen, af en toe een klein strandje, en ... natuurlijke "zwembaden". Sommige zijn omheind om het veiliger te maken, want er staat een stevige stroming. Het is ook relatief rustig, weinig mensen, wat vervallen dorpjes en veel, heel veel bananenplantages. We wilden langs de kust blijven rijden maar dat ging niet echt lekker. Feitelijk reden we de hele tijd in een soort "bananenplantage-labyrint" en zagen we maar weinig van de kust en zee 😕.

We waagden een poging om in het binnenstadje van Galdar koffie te gaan drinken ... Kansloos, geen parkeerplek te vinden. Dan maar verder, we komen vast wat tegen. Eenmaal om de noordwestpunt van het eiland werd het landschap nog onherbergzamer. Kale vlaktes met een paar windmolens, meer niet. We waren echter nog niet steeds niet op een leuke koffieplek. En half uur verder begint het alweer wat groener te worden. Uiteindelijk belandden we op een terrasje bij Puerto de las Nievas, waar de ferry naar Tenerife aankomt en vertrekt. Omdat het al relatief laat is, besluiten we maar meteen vroeg te eten.

Agaete, het bijbehorende dorp is ook best een wandelingetje waard. Hier is het vooral landbouw wat de klok slaat: avocado's, koffie en papayas. Vroeger werd hier ook veel suiker verbouwd en geraffineerd.

Redelijk op tijd toch weer vertrokken want we willen liever niet in het donker op de haarspeld-wegen in de bergen rijden. De weg kronkelde steeds verder naar boven en werd steeds smaller .... Tot bleek dat het hier gewoon dood loopt 😳 Volgende keer toch beter de kaart bestuderen 😂

Afijn, weer "teruggekronkeld" en dan maar gewoon over de snelweg naar huis. Qua mooie plaatjes misschien een iets mindere dag maar ja, dat kan gebeuren op ontdekkingsreis 😁

En toen was het ineens Oudjaarsdag en de laatste volle dag van onze vakantie. Nog even aan dagje genieten van de uitgestrekte duinen bij Maspalomas. Heerlijk in zee gezwommen, op een terrasje wat gedronken en op tijd weer terug naar huis, want vanavond is het feest. En wat een feest werd het. Prima gezelschap, goede muziek, veel gedanst (dat mocht zomaar 🤭) ... En natuurlijk geproost op het nieuwe jaar!

Wij konden het jaar op dit mooie eiland, met nauwelijks last van Corona-maatregelen afsluiten en voelen ons enorm bevoorrecht en dankbaar dat we dit konden 🙏.

Tot slot wensen we jullie een prachtig, gezond en liefdevol 2022. Op naar nieuwe avonturen! ❤️

1. Lia vander Waarde-Buning:
    1 januari 2022
    En weer leuk, om over jullie schouders mee te mogen kijken:)
  2. Truus Tol Warnaar:
    2022 ,weer een nieuwjaar,met mooie verhalen
    Die we mogen zien en lezen!
    Groetjes Truus Brielle ,Nederland.
  3. Gerry Buijel:
    Weer een mooi verhaal!!!
    Veilige vliegreis terug!
    😘😘😘😘
  4. Machteld:
    1 januari 2022
    Leuk om weer mee te mogen lezen. Gran Canaria is meer dan zon en strand alleen, dat hebben jullie goed laten zien. Gracias.
  5. Rob:
    1 januari 2022
    Leuk! En een heel goed, gezond en gelukkig nieuwjaar!😊🙋🏻‍♂️🙋‍♀️
    Tot snel
  6. Astrid:
    3 januari 2022
    Super leuk weer om dit te mogen lezen.
    Ik wens jullie een goed, gezond en reislustig nieuwjaar toe
  7. Annemarie:
    3 januari 2022
    Bedankt voor de mooie foto's en leuke interessante verhalen.
    Een gezond, gelukkig, liefdevol 2022 met maar heel veel nieuwe reizen xxx