Tussenstop

18 augustus 2016 - Copacabana, Bolivia

Op weg van La Paz (Bolivia) naar Puno (Peru) maken we een tussenstop in Copacabana aan het Titicaca meer. De bus vertrok later dan gepland en er waren nogal wat wegwerkzaamheden (diplomatiek uitgedrukt). Eenmaal de stad uit was de route prachtig, werd er een "shortcut" genomen via de ferry, maar kwamen we pas om 1 uur 's middags aan. Het was dus nog haasten om de boot te halen voor de excursie die we die middag gepland hadden. Dat hadden we net zo goed niet hoeven doen want die was de moeite niet waard. We zouden Isla del Sol bezoeken, maar het kwam hierop neer: 1,5 uur heen varen, 35 minuten om de "500 steps" naar de top te klimmen (en weer terug), 10 minuten varen, 15 minuten in de Zonnetempel te bekijken en weer 1,5 uur terug vaten. Jammer! Mocht iemand deze kant op gaan, trek dan minstens 1 hele dag hiervoor uit, dan kun je op het gemak klimmen en rondwandelen. Voor meer over dit eiland - 1 van de belangrijkste plaatsen in de Inca-geschiedenis- zie: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Isla_del_Sol
Geluk bij een ongeluk: we zitten in een top-hostel: La Cupula. In alle opzichten een aanrader! Vanmiddag door naar Puno.

1. Anne-Pim van Oostveen:
    18 augustus 2016
    Hoi Hielke en Paul,

Bolivia lijkt me een interessante bestemming. Leuk ook dat jullie goede raad geven in je blog.

Ik schrijf deze reactie omdat ik onderzoek doe naar Nederlandse reizigers die een blog bijhouden. Jullie hebben een reisblog over Bolivia en ik hoop daarom dat jullie 5 minuten de tijd nemen om de onderstaande vragenlijst in te vullen. Het is snel gedaan en helpt mij enorm. Ook leuk, omdat je inzicht krijgt in je eigen gedrag en motivatie.

Groetjes,

Anne van Oostveen

Link:
  2. Truus Tol:
    18 augustus 2016
    De titel op en neer is heel toepasselijk
    deze keer.
    Je hebt het gezien dat is ook alles.
    Op naar de volgende uitdaging !