Afzien

24 augustus 2017 - Tambon Ko Pha-ngan, Thailand

Om 5 uur opstaan want we gaan op vakantie! Om 8 uur vliegen we weer terug naar Thailand om daar op een eiland bij te komen van de reis. Het was even zoeken want blijkbaar zijn er 2 vertrekterminals in Yangon. De taxichauffeur deed net of die 2 mijlen uit elkaar liggen want we moésten en zoúden achterhalen op welke terminal we moesten zijn. Hij maakte zelfs een mobiele hotspot van zijn telefoon zodat we het op internet konden checken. En waar dat nou voor nodig was, terminal 2 ligt een paar honderd meter verderop ....

Afijn, van onze laatste kyats kochten we nog 2 koppen thee en verder zonder gedoe verlieten we Myanmar (samenvatting van onze ervaringen volgt natuurlijk later nog). Eenmaal geland in Bangkok was het rennen geblazen. Onze vlucht naar Koh Samui zou om 11.00 uur vertrekken en we waren pas om 10.00 uur het vliegtuig uit. Dan nog door de douane, koffers ophalen en als de sodemieter naar de vertrekhal, inchecken (kon niet online....), door security en naar de gate. Gelukkig zagen we in de gauwigheid dat de vlucht pas om 11.45 uur zou vertrekken. We konden meteen in de rij om te boarden. Dit hadden we wellicht iets te strak gepland. Pfff .... reizen is misschien vermoeiend, maar op vakantie gaan, dat is pas echt afzien :-)

Eenmaal op Koh Samui kaartjes gekocht voor de bus (naar de pier) en de boot naar het eiland verderop: Koh Pha Ngan. Daar hebben we een relaxed plekje geregeld om alle belevenissen van de afgelopen weken te verwerken. Achterop 2 supersnelle taximotortjes (bagage tussen de knieën en op de rug) snelden we naar ons knusse resort aan een rustig strandje. Fijne plek om het even wat rustiger aan te doen (eens zien hoelang we dat volhouden .....).

1. Truus Tol:
    24 augustus 2017
    Het is bij jullie wel in voor en tegenspoed ,het komt gelukkig wel allemaal weer in orde!
    Knap,maar wel goed om te lezend dathet allemaal niet van een lijde dakje gaat ! Succes verder !
  2. Jose:
    24 augustus 2017
    Geniet van de laatste dagen in alle rust!!
  3. Gerry Buijel:
    Super! Een beetje beweging is goed! Haha
  4. Gemma Oosterman:
    24 augustus 2017
    Klnikt goed! Enjoy to the max. Hartelijke groeten en alvast dank voor de prachtige inkijk in Myanmar door jullie reis en verslag.
  5. Machteld:
    25 augustus 2017
    En nu heerlijk in de hangmat verse kokosmelk drinken. Wil ik ook foto's van zien. En van t strand en de beestjes en de bloemen en de hutjes en de vissersbootjes. Dan hebben jullie wat te doen want volgens mij zijn jullie die hangmat na een paar uur toch weer zat .
  6. Marlies Spanje:
    25 augustus 2017
    Nog een paar fine Davenport op het Heer like ko pha ngan!
  7. N.M. Ferreira:
    27 augustus 2017