Tussendoortje

29 maart 2016 - Gurgaon, India

Hilke mocht weer even "op klus" in India en Paul besloot om een keer mee te reizen. Weer eens wat anders met Pasen .... Dus vertrokken we op Goede Vrijdag richting Delhi. Viel niet mee om op Schiphol te komen. Op diverse plekken waren "verdachte pakketjes" gevonden, m.a.w. het treinverkeer lag stil op ons traject. Via Arnhem ging ook niet lukken dus uiteindelijk weer eens "gewoon" met de auto naar Schiphol. Op donderdagavond al, omdat we 's ochtends om 7 uur op de luchthaven moesten zijn, dus fijn een nachtje bij CitizenM ( https://nl.citizenm.com/destinations/amsterdam/schiphol-airport-hotel )  doorgebracht. Echt een hotel voor reizigers!

Volgende dag via Parijs met vertraging in Delhi aangekomen, waar we behoorlijk vlot door de douane gingen. Was nog even afwachten hoe dat zou gaan met het nieuwe "e-tourist-visum", maar ging prima. Op naar het hotel bij de luchthaven. Vrij basic maar ruime kamer en een schoon bed. Ontbijt was niet om over naar huis te schrijven maar het vulde (enigszins). We werden keurig op tijd opgehaald om naar Agra te vertrekken. Omdat daar 1 van de 7 wereldwonderen te bewonderen valt, nl. de Taj Mahal. Een enorm gebouw en dat voor 1 graf ... hele bijzondere uiting van liefde. Kostte ooit veel mankracht, olifantkracht en tijd om te bouwen, maar dan staat er ook wat: https://nl.wikipedia.org/wiki/Taj_Mahal Echt adembenemend, indrukwekkend!

We bezochten in de buurt ook Agra Fort en Fatehpur Sikri, nog 2 complexen uit de Mogol-tijd, bijzondere mixen van Moslim, Hindoe en "christelijke" bouwstijlen ("fusion building"). Creativiteit kent geen tijd :-)

Zondags weer terug naar Delhi, naar de plek waar Hilke eerder al vertoefde: Lutyens Bungalow - een soort oase in de hectiek van de stad. Maandag reist Paul door naar Ranthambore Park om daar op "tijgerjacht" te gaan, terwijl Hilke dan aan de slag mag voor Women on Wings. Wordt weer een bijzondere week, zomaar tussendoor.

====

Hilke was asked to work on another assignment in India and this time Paul decided to come along. So we spent Easterweekend in Agra to visit one of the 7 world wonders: Taj Mahal https://en.wikipedia.org/wiki/Taj_Mahal We agree: it defintely is wonderful, breath taking (both for us now and for the workers back then :-). We also visited Agra Fort and Fatehpur Sikri. Two other big sites built by Mughal-rulers.

On sunday we went back to Delhi. During the time that Hilke will be working, Paul will be "tiger hunting" a few hundred kilometers further away in Ranthambore Park. It is promising to be yet another special week.